تکراری ولی دلنشین!
درباره وبلاگ

ممنون که از وب من بازدید کردید. امیدوارم لذت ببرید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  باغ سفیدو آدرس jadehsokoot.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان
باغ سفید
شعر.علمی.طنز.پند
شنبه 11 آذر 1391برچسب:کوچه,شعر,عشق, :: 19:59 ::  نويسنده : شادترین       

 

 

بی تو مهتاب شبی بازاز آن کوچه گذشتم

                               همه تن چشم شــدم خیره به دنبال تو گشـــتم

شوق دیدار تو لبریز شد از جــام وجودم

                               شـــدم ان عاشــــق دیــــوانـــــه کـــه بــــودم

در نهانــخانه ی جانم گل یاد تو درخشید

                               باغ صد خاطره خندید.عطر صد خاطره پیچید

یاد آید که شبی باهم از ان کوچه گذشتیم

                                پر گشودیــم ودر ان خلوت دلخواسته گشتیم

ساعتــی بــر لـــب آن جـــوی نشســـتیـم

                                تو همه از جهان ریخته در چشــم سیاهـــت

مـن همه مـــــحو تمـــــاشــــای نگـــاهت

                         اسمان صاف و شب آرام

                         بخت خندان و زمـان رام

خوشه ی ماه فرو ریخته دراب

              شاخه ها دست براورده به مهتاب

                             شب و صـــــحرا و گـــل و سنــگ

                                          هــمه دل داده به اواز شبــاهــنگ

یادم اید توبه من گفتی ازاین عشق حضرکن

                              لحــظـــــه ای چنــــد بر این اب نظـــــر کــــن

اب ایینه ی عشـــــــق گــــــــــذران اســـــت

                              تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران اســـت

باش فردا که دلــــت با دگــــــــران اســـــت

                             تا فراموش کنی  چندی از این شـــهر سفرکن

با تو گفتم : حــــذر از عشـــــق ؟ ندانـــــم

                            سفـــــــــر از پیش تو ؟ هرگــــــــز نتـــــــوانم

روز اول که دل من به تنــــهای تو پر زد

                            چون کــــــــبوتر لـــــــــب بـــــــــام تو نشستم

  تو به من سنگ زدی        من نــــه رمیدم          نه گسســـــــتم

باز گفتم که تو صیادی ومن اهوی دشتم

                           تا به دام تو درافتم همه جا گشتم وگشـــــــتم

حذر از عشــــــــق ؟ ندانم! سفر از پیـــــــــش تو ؟ هرگز نـــــتوانم!

اشکی از شاخه فرو ریـــــــخت    مرغ شب ناله تلخی زدو بگریخت

اشک در چشـــــــــــم تو لرزید     مــــــــاه بر عشـــــــــق تو خـندید

یادم اید که ازتو جوابی نشنیدم     پای در دامن انـــــدوه کشـــــــیدم

          نه گسستم                             نه رمیدم

رفت در ظلمت غم ان شب و شبهای دگر هم

نــــــگرفتی دگر از عاشــــق ازرده خبر هم

نکـــــنی دگــر از ان کوچــــه گـــــذر هـــــم

بی تو اما به چه حالی من از ان کوچه گذشتم